مـنـتديات NoOoLH
 مراجعة عامة في الانجليزية Q3AC1
مـنـتديات NoOoLH
 مراجعة عامة في الانجليزية Q3AC1
مـنـتديات NoOoLH
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مـنـتديات NoOoLH

منتديات NoOoLH ترفيهي اجتماعي تعليمي ابداعيي
 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
 مراجعة عامة في الانجليزية Me3I1
 مراجعة عامة في الانجليزية KfCp1
 مراجعة عامة في الانجليزية GUFzA
 مراجعة عامة في الانجليزية Phuppimagekit

 

  مراجعة عامة في الانجليزية

اذهب الى الأسفل 
4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
مراد 28
..::|عضو نشيط|::..
..::|عضو نشيط|::..
مراد 28


الجنـس : : ذكر
•متصفحي•|: :  مراجعة عامة في الانجليزية Fmfire10
الجزائر
My :Sms : ضع ال Sms الخاص بك هنا

عدد المسهمات : : 35
نقاط الخـبـرة : : 47
نقاط التقيـم : : 0
تاريـخ التسجيل : : 18/01/2013

 مراجعة عامة في الانجليزية Empty
مُساهمةموضوع: مراجعة عامة في الانجليزية    مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالجمعة يناير 18, 2013 6:06 pm

GENERAL REVISION





I/ SPELLING


Nouns, verbs and adjectives can have the
following endings :


Noun+ s/es (plural)

Books, ideas, matches

Verb+ s/es (after he, she, it)

Works, enjoys, washes

Verb+ ing

Working, enjoying, washing

Verb+ ed

Worked, enjoyed, washed

Adjective+ er (comparative)

Cheaper, quicker, brighter

Adjective+ est (superlative)

Cheapest, quickest, brightest

Adjective+ ly (adverb)

Cheaply, quickly, brightly


When we use these endings, there are sometimes
changes in spelling:



  • Nouns
    and verbs +s/ es




The ending is (es) when the word
ends in s, ss, sh, ch, x.


Example: bus/ buses miss/ misses wash/ washes match/ matches box/ boxes



  • words
    ending in (y) like baby, carry, easy:




if a word ends in a consonant + (by,
ry, sy, vy, …):


(Y) changes to (ie) before the ending (s):

Baby/ babies story/ stories try/ tries country/ countries

(Y) changes to (i) before the ending (ed):

Hurry/ hurried study/studied apply/ applied

(Y) changes to (i) before the endings (er and
est)

Easy/ easier, easiest lucky/ luckier, luckiest

(Y) changes to (i) before the ending (ly)

Easy/ easily heavy/ heavily






  • (Y)
    does not change before (ing): hurriying tryinf

  • (Y)
    does not change if the word ends in a vowel + y (ay, ey, oy, uy)







An exception is : day/ daily, lay/ laid say/ said


Doubling consonants: Sometimes, a word ends in
a vowel + a consonant like in:


Stop, plan, wet, thin, slip, prefer, regret


Before the endings (ing, ed, er, est), we
double the consonant:


Stop_stopped, stopping; thin_ thinner, thinnest.


BUT we do not double (y) or (w) at the
end of words: stay_stayed; grow_
growing.





II/SYLLABLE DIVISION/
SOME RULES




  • one
    syllable word is never divides: example: ill

  • when
    the word has a prefix, divide the word between the root and the prefix:
    eg: mis/use

  • when
    the word has a suffix, divide between the root and the suffix: fee/ly

  • when
    two consonants come between two vowels, the word is divided after the
    first consonant: of/ten

  • when
    a consonant comes between two vowels, the word is divided before the
    consonant: mu/sic

  • when
    two vowels come together and are pronounced separately, the word is
    divided between the two vowels: radi/o

  • when
    a vowel is sounded alone in a word, it forms a syllable: e/vent
















III/ STRESS : a stressed syllable is part of a
word that is pronounced longer and louder than the other parts.



  • Most
    of 2 syllabic words are stressed on the first syllable if it is not a
    prefix.




Example: open, winter precious


BUT : begin, forget, believe, resume, occur, alarm, result, again, perhaps, event, advice



  • Most
    of 3 syllabic words are stressed on the first syllable of the root:




Example: difficult, organise, sensitive


BUT: remember together
professor





All words ending in ‘ion’ are stressed on the
syllable before the last:


Example: division, examination, tradition, revolution, illusion





IV/ REPORTED SPEECH


1/ REPORTED STATEMENTS:


When the reporting verb is in the present,
there is no change in tense:


“ I’m a teacher.” She says
that she is a teacher. Here, we’ve used the present simple in both sentences
because the reporting verb (say) is in the present.


BUT: When the reporting verb is in the past,
there are always corresponding tenses to the ones used in the direct speech
simply because we don’t report what happens but what happened.


Example:


“I am a teacher”. She said
that she was a teacher.


Present simple

Past simple

Present continuous

Past continuous

Present perfect simple

Past perfect simple

Present perfect continuous

Past perfect continuous

Past simple

Past perfect

Past continuous

Past perfect continuous

Past perfect

Past perfect (no possible change)

Past perfect continuous

Past perfect continuous (no possible change)





Other verb forms also change:


will

Would

can

Could

must

Had to

shall

Should

may

Might





Time and place references:


now

then

today

That day

here

There

this

That

tomorrow

The following day, the next day, the day
after

Next week

The following week, the next week, the week
after

yesterday

The previous day, the day before

Last week

The previous week, the week before

A week ago

A week before

tonight

That night

Last Sunday

The previous Sunday, the Sunday before


2/ REPORTED QUESTIONS


a) “WH” QUESTIONS:


After the reporting verb, we :
first, rewrite the “wh” word


Second: rewrite the subject



Third: rewrite the verb in the corresponding tense if the reporting verb
is in the past.


b)
YES/
NO” QUESTIONS:



After the reporting verb, we: first:
write if or whether



Second:
write the subject



Third: write the verb in the corresponding tense.


3/ REPORTED INSTRUCTIONS AND REQUESTS/
ORDERS



a)
Affirmative commands:
to + STEM



b)
Negative commands: not
to + STEM



V/ PASSIVE TENSES



  • Present
    Simple : is or are + past participle




Eg: Computers are shipped to many
countries.



  • Present
    Continuous: is/are + being + past participle




The food is being prepared.


* Past Simple: was/ were + past
participle


Eg: The package was delivered
yesterday.



  • Past
    continuous : was/ were + being +
    past participle




Eg: The house was being painted when
I arrived.



  • Present
    Perfect Simple : has/ have + been + past participle




Eg: Over 20 models have been
produced.



  • Past
    Perfect Simple: had + been + past participle




Eg: We had been given visas for
three months.



  • Modals
    (can, may…) modal + be + past participle




Eg: The computer can be used.


VI/ CONDIRIONAL
SENTENCES



1/ IF CLAUSES


TYPE ONE: if + Present Simple, Future


Eg: If you don’t go to the doctor soon, the
problem will get worse.


TYPE TWO: if
+ Past Simple, would + infinitive


Eg: If I had time, I would call him.


TYPE THREE: if + Past Perfect, would have +
past participle


Eg: If I hadn’t called, I wouldn’t have known
about the meeting.





2/ THE USE OF “UNLESS”


Unless + affirmative verb is similar to if +
negative verb.


Eg: unless I hurry, I will miss the bus = If I
don’t hurry, I will miss the bus.
































VII/ PRONUNCIATION OF
THE FINAL “s”




  • The
    final “s” is pronounced /s/ after: t, p, k, f, th( ث)

  • The
    final “s” is pronounced /z/ after: d, b, g, m, n, r, v, l, th (ذ)

  • The
    final “s” is pronounced /iz/ after: sh, ch, s, z, ge, dge




VIII/ PRONUNCIATION OF
FINAL “ed”




  • The
    final “ed” is pronounced /id/ after: t, d

  • The
    final “ed” is pronounced /d/ after: b, g, v, ge, dge, z, m, n, w, l, r, y,
    th

  • The
    final “ed” is pronounced /t/ after: p, k, f, sh, ch.




IX/
PLURAL



General rule: singular + s
(girl__girls)



  • nouns
    ending in s, z, x, sh, ch: add es (box__boxes)

  • nouns
    ending in a consonant + y: y changes to (i) and add es (spy__spies)

  • nouns
    ending in f/ fe: change f/fe to (v) and add es (life__lives)








X/ RELATIVE CLAUSES


WHO/ WHICH/ THAT: when subject of
the relative clause, I cannot omit them.


Eg: We know a lot of people who live in London. Here, “ who” is subject and it can’t
be omitted.


When these relative pronouns are
object of the relative clause, they can be
omitted.


Eg: The woman (who) I wanted to see
was away on vacation. Here, “who” is object and it can be omitted.


WHOSE is used instead of his, her,
their
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
younes mer
..::|عضو ماسي|::..
..::|عضو ماسي|::..
younes mer


My : MMS :  مراجعة عامة في الانجليزية Por61731
 مراجعة عامة في الانجليزية 1
•متصفحي•|: :  مراجعة عامة في الانجليزية Fmfire10
الجزائر
My :Sms : نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ

أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ

أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ

نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ

عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لا تَعْلَمُونَ

وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الأُولَى فَلَوْلا تَذَكَّرُونَ

أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ

أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ

لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَامًا فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ

إِنَّا لَمُغْرَمُونَ

بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ

أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ

أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ

لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلا تَشْكُرُونَ

أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ

أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ

نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعًا لِّلْمُقْوِينَ

فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ

فَلا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ

وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ

إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ

فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ

لّا يَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ

تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ


عدد المسهمات : : 149
نقاط الخـبـرة : : 207
نقاط التقيـم : : 0
تاريـخ التسجيل : : 08/12/2012
•مقـآلِتےُِِ آلششَخصِية •|: : لا تأسفن على غدر الزمان لطالما رقصت على جثث الأسود كلاب
لاتحسبن برقصها تعلو على أسيادها تبقى الأسود أسوداً والكلاب كلاب
تموت الأسود في الغابات جوعاً ولحم الضأن تأكله الكلاب
وذو جهل قد ينام على حرير وذو علم مفارشه التراب

 مراجعة عامة في الانجليزية Empty
مُساهمةموضوع: رد: مراجعة عامة في الانجليزية    مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالجمعة يناير 18, 2013 6:12 pm

Merciiiiiiiiiiiiiiiiiii b
thankxxxxxxxxxxxx kho
biennnnnnnnnn
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
آڵبرڹڛۑڛھٍ
ملكة بنشاطها وتفاعلها الدائم
ملكة بنشاطها وتفاعلها الدائم
آڵبرڹڛۑڛھٍ


My : MMS :  مراجعة عامة في الانجليزية VEV61117
الجنـس : : انثى
 مراجعة عامة في الانجليزية 22
•متصفحي•|: :  مراجعة عامة في الانجليزية Fmfire10
الامارات
My :Sms :  مراجعة عامة في الانجليزية TYNw2

عدد المسهمات : : 1785
نقاط الخـبـرة : : 1948
نقاط التقيـم : : 3
تاريـخ التسجيل : : 07/01/2013
•مقـآلِتےُِِ آلششَخصِية •|: : ما اجمل انفاس الصباح حينما نستشعر بنعمة الله علينا..حيث وهبنا يومآ جديدآ ونحن في خير حاااال فالحمد للمنان......صباحنا اذكار وتسبيحات تثبت قلوبنا على طاعته......سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم


 مراجعة عامة في الانجليزية Empty
مُساهمةموضوع: رد: مراجعة عامة في الانجليزية    مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالجمعة يناير 18, 2013 6:12 pm

أڵڣ ڜڪر ڵڪَ عڵى ھٍڏآ آڵمٍۅضۅع آڵمٍمٍۑڒٍ ۅ آڵمٍعڵۅمٍآٺ آڵقۑمٍة
إڹـچآڒٍ أڪٹٍر رآئــــــع
ڵڪڹ أرچۅ مٍڹڪَ عډمٍ آڵٺۅقڣ عڹډ ھٍڏآ آڵحډ
مٍـڹٺظرۑڹ آبډآعٺــــــڪ
ډمٍٺـ ۅډآمٍ ٺأڵقـڪ
ٺحۑآٺــۑ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
❤ŃǾŃĄĄ❤
صاحبة المنتدى
صاحبة المنتدى
❤ŃǾŃĄĄ❤


My : MMS :  مراجعة عامة في الانجليزية JWc55411
الجنـس : : انثى
 مراجعة عامة في الانجليزية 24
•متصفحي•|: :  مراجعة عامة في الانجليزية Fmsafa10
السعودية
My :Sms :
سيد الإستغفار :


{ اللهم أنت ربي لا إله إلا أنت , خلقتني وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت ,
أعوذ بك من شر ما صنعت أبوء لك بنعمتك علي وأبوء لك بذنبي فاغفر لي فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت }


عدد المسهمات : : 3309
نقاط الخـبـرة : : 4480
نقاط التقيـم : : 15
تاريـخ التسجيل : : 23/05/2012
•مقـآلِتےُِِ آلششَخصِية •|: :  مراجعة عامة في الانجليزية 76


 مراجعة عامة في الانجليزية 238988258

 مراجعة عامة في الانجليزية Empty
مُساهمةموضوع: رد: مراجعة عامة في الانجليزية    مراجعة عامة في الانجليزية Emptyالجمعة يناير 18, 2013 6:18 pm

 مراجعة عامة في الانجليزية Thanks16
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://nooolh.taro.tv
 
مراجعة عامة في الانجليزية
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» التصريفات في الانجليزية لكل المستويات
» حكم و امثال باللغة الانجليزية
»  -|درس مفيد||- ||: اللغة الانجليزية :||×ْ2
» الثورات السياسية (الفرنسية.الانجليزية.الأمريكية)

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مـنـتديات NoOoLH :: [..اقسام التعليم..] :: جميع المراحل-
انتقل الى: